9,3
1.145 beoordelingen
Terug naar overzicht
Toyota-Proace-en-Toyota-Proace-City-exterieur-driekwart-voor-naast-elkaar-gepositioneerd

Eerste impressies van Toyota bedrijfswagens

Pers maakt kennis met de vernieuwde bedrijfswagen en de gloednieuwe Proace Max

De Nederlandse pers heeft de nieuwe bedrijfswagens van Toyota aan de tand gevoeld. Diverse media reden met de compacte Proace City, de middelgrote Proace Worker en de tot voorheen nog ontbrekende grootste telg van de Toyota Professional familie, de ruime Proace Max. Een greep uit de eerste impressies van de pers.

Toyota-bedrijfswagens-exterieur-overzicht-range
Vernieuwd aanbod

Toyota Professional heeft zijn gamma bedrijfswagens vernieuwd én uitgebreid. De keuze is groter dan ooit met geëlektrificeerde versies van alle modellen, waaronder de Proace City, Worker en Max. De nieuwste toevoeging is de Proace Max, die een laadvolume tot 17 m³ biedt en een rijbereik tot 420 km (WLTP-cyclus). De Proace City en Worker kregen een make-over met een stijlvolle en strakke voorzijde, nieuwe LED-koplampen en een modern interieur met digitale instrumenten en touchscreens. Ook zijn er geavanceerde veiligheidsfuncties toegevoegd zoals Adaptive Cruise Control en verbeterde rijassistentiesystemen. De Proace Worker biedt nu ook een grotere batterijoptie met een bereik tot 350 km (WLTP-cyclus).

Meer weten
Rijeigenschappen van een personenauto

AutoRAI.nl prijst de veelzijdigheid van de vernieuwde Proace 2024 modellen. Vooral de verbeterde laadcapaciteit en het vernieuwde interieur vallen in de smaak. Verder schrijft AutoRAI.nl dat de Toyota Proace City en Worker indruk maken met het comfort en de rijeigenschappen van een personenauto: “Het rijcomfort is dik in orde. Oneffenheden in het wegdek worden goed verwerkt”. Ook de prestaties van de Max maken indruk: “De 120 pk-versie is eigenlijk al voldoende krachtig voor het Nederlandse verkeer, maar de 272 elektrische pk’s maken er een serieus snelle bestelbus van. In de praktijk betekent dat ook met zware belading nog prima prestaties”. De nieuwe Proace Max biedt een hogere zitpositie met uitstekend zicht, wat het manoeuvreren vergemakkelijkt.

Toyota-Proace-City-exterieur-driekwart-voor-rijdend-fruitteler-terrein
Lees meer op AutoRAI.nl
Toyota-Proace-Max-exterieur-driekwart-voor-rijdend-bedrijventerrein
Verrassend eenvoudig te rijden

Ook Autoreview prijst de nieuwe Toyota Proace Max om zijn veelzijdigheid en complete aanbod: “Elke klus vraagt om een andere bus. Daarom zijn er zes hoogte- en lengteconfiguraties om uit te kiezen: van L2H1 tot L4H3”. Ondanks zijn behoorlijke afmetingen is de Proace Max verrassend eenvoudig te rijden: “Het gemak waarmee je zelfs in de grootste Proace Max rijdt, heeft mij verrast”. Daarnaast wordt ook de ergonomie in het interieur gecomplimenteerd: “De bediening is eenvoudig, want de keuzehendel van de automaat vind je op de tast. En voor de klimaatregeling gebruikt Toyota nog gewoon fysieke knoppen”.

Lees meer op Autoreview
Wat een ruimte!

Autoreview reed ook met de Toyota Proace City Verso en is weg van zijn praktische MPV-ontwerp: ”Wat een ruimte! De Proace City Verso laat zien hoe praktisch een auto kan zijn. We zwaaien de enorme achterklep omhoog, zetten de schuifdeuren open en kleppen de achterbank neer. Zo ontstaat een enorme laadruimte van 3.300 liter”. Dan stapt de journalist in om een stuk te rijden: “De wegligging is goed, de cabine is stil en de besturing is licht. Je hoeft dus geen concessies te doen op het gebied rijcomfort om zo’n handige auto tot je beschikking te hebben.”

Toyota-Proace-City-Verso-exterieur-bovenaanzicht-ingeladen-door-twee-personen
Lees meer op Autoreview
Toyota-Proace-City-interieur-fruitteler-terrein
Een eigen karakter

Autozine rijdt met de Toyota Proace City en benadrukt het eigen karakter: “De Proace City heeft daadwerkelijk een eigen gezicht. Dat gezicht is modern en zelfverzekerd”. Ook binnenin de Proace City is het voor mekaar: “Hij heeft een lekker groot beeldscherm voor het audio-, communicatie- en navigatiesysteem”. En ook het rijden is typisch Toyota: “De Proace City maakt het rijden onder uiteenlopende omstandigheden vooral heel makkelijk. Daarbij verdient Toyota een compliment voor het comfort”, aldus de journalist. Hij concludeert: “Het model is degelijk, functioneel en dienstbaar. De uitrusting en rijeigenschappen zijn zo gekozen, dat de Proace City het rijden zo makkelijk mogelijk maakt en zichzelf welhaast wegcijfert”.

Lees meer op Autozine
Flinke stap voorwaarts

“Maximaal 3.300 liter bagageruimte. En dan is dit nog de ‘korte’ Proace City Verso! Dat zijn natuurlijk afmetingen waar (grote) gezinnen blij van worden”, aldus de ANWB die ook in de vernieuwde Toyota Proace City Verso stapte. Waar de journalist ook blij van wordt is de garantie: “Toyota verleent extra fabrieksgarantie op hun busje, en niet zo’n beetje ook: je komt tot tien jaar of 200.000 kilometer in aanmerking voor coulance.” De journalist kan ook niet anders concluderen: “De vernieuwde Toyota Proace City Verso is een flinke stap voorwaarts in vergelijking met zijn voorganger”.

Toyota-Proace-City-exterieur-driekwart-voor-rijdend
Lees meer op ANWB.nl
Toyota-Hilux-exterieur-driekwart-voor-bedrijventerrein
Rust en zekerheid

Bestelauto.nl rijdt met alle vernieuwde modellen, inclusief de hybride Hilux. De compacte Proace City kan rekenen op lovende woorden, met name over handige features in het interieur: “Fijn is de digitale binnenspiegel met camera. Dat geeft rust en zekerheid”. Bij de Proace Worker valt op hoe goed en ergonomisch het interieur is. Ook de Hilux Hybrid 48V wordt aangehaald: “Die heeft naast de 2,8 liter motor ook een 48V hybride systeem. Dat moet zorgen voor een betere gasrespons en soepeler acceleratie. Regeneratief remmen en een start-stop systeem moeten de efficiency ten goede komen.”

Lees meer op Bestelauto.nl
Bekijk alle bedrijfswagens Inschrijven Toyota nieuwsbrief